Тема: Фінансові результати Групи Renault за 2016 р.
2016 - РЕКОРДНИЙ РІК З ВИРУЧКОЮ В 51,2 МЛРД ЄВРО І ОПЕРАЦІЙНОЮ РЕНТАБЕЛЬНІСТЮ В 6,4%
• Виручка зросла на 13,1% до 51 243 млн євро
• Продажі зросли на 13,3% до 3,18 млн штук
• Операційна рентабельність Групи: 3282 млн євро (+ 38,2%), що становить 6,4% від виручки. Для порівняння, в 2015 р. вона дорівнювала 5,2%[1]
• Операційна рентабельність в автомобільному секторі: 2386 млн євро (+ 54,3%)
• Операційний дохід Групи: 3283 млн євро (+ 50,9%)
• Внесок асоційованих компаній: 1638 млн. євро (1371 млн. євро в 2015 р.)
• Чистий прибуток: 3543 млн євро (+ 19,7%), що відповідає 6,9% від виручки
• Потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі: 1107 млн євро
«Після відмінних результатів в першому півріччі Група Renault продовжила впевнене зростання і встановила новий рекорд за рік. Ми перевищили цільові показники плану "Drive the Change", що стартував у 2011 році, як в плані зростання, так і з точки зору прибутків, за рік до його закінчення. Цей успіх став результатом наполегливої роботи всіх співробітників Групи», - зазначив Карлос Гон, президент і генеральний директор Групи Renault.
З 2016 р. завдяки імпульсу, заданому планом Drive the Change, Група Renault встановила новий рекорд продажів і стала провідною французькою автомобільною групою в світі, продавши 3,18 млн автомобілів. Обсяг продажів і ринкова частка зросли у всіх регіонах.
В 2016 р. виручка Групи склала 51 243 млн євро, збільшившись на 13,1% в порівнянні з 2015 р. Це відповідає зростанню в 17,0% при стабільних валютних курсах.
Виручка в автомобільному секторі склала 48 995 млн євро (+ 13,7%) завдяки збільшенню продажів марок Групи і продажів партнерам. Ефект ціни був позитивним завдяки впливу нових моделей і підвищенню цін на деяких ринках, що розвиваються, з метою компенсації коливань валютних курсів.
Операційна рентабельність Групи склала 3282 млн євро (+ 38,2%) у порівнянні з 2375 млн євро[1] в 2015 р., що відповідає 6,4% від виручки (5,2%[1] в 2015 р).
Операційна рентабельність в автомобільному секторі зросла на 840 млн євро (+ 54,3%) до 2386 млн євро, що відповідає 4,9% від виручки (3,6%[1] в 2015 р).
Цей результат пояснюється в першу чергу зростанням обсягів (1036 млн євро).
Робота зі скорочення витрат, що триває, справила позитивний вплив в розмірі 184 млн євро з урахуванням серйозного збільшення витрат на НДДКР.
Вплив асортименту/цін/ удосконалень був позитивним (115 млн євро) в основному завдяки новим моделям і зростанню цін на деяких ринках, що розвиваються.
Вплив валютних курсів був вкрай негативним (-702 млн євро) в першу чергу через девальвацію британського фунта і аргентинського песо.
Внесок з боку сировини як і раніше залишається позитивним (331 млн євро).
Адміністративно-господарські витрати компанії зросли на 112 млн євро.
Частка фінансування продажів в операційній рентабельності Групи склала 896 млн євро в порівнянні з 829 млн євро[1] в 2015 р. (+ 8,1%).
Вартість ризику (включаючи ризик країни) стабілізувався на дуже гарному рівні в 0,31% від середнього обсягу дохідних активів (0,33% в кінці 2015 р.).
Інший операційний дохід і операційні витрати були практично на нейтральному рівні в 1 млн євро. Такий баланс склався в основному завдяки прибутку в 325 млн євро, який був зафіксований після першої повної консолідації результатів АВТОВАЗу 31 грудня 2016 р. і резервам на реструктуризацію, зокрема у Франції, на загальну суму в 283 млн євро. Жодних резервів у зв'язку із розслідуванням дизельної справи у Франції в звітності зафіксовано не було.
Операційний дохід Групи склав 3283 млн євро в порівнянні з 2176 млн євро[1] у 2015 р.
Чистий фінансовий прибуток і витрати виявилися негативними (-323 млн євро в порівнянні з -221 млн євро в 2015 р.). Така зміна обумовлена загалом зниженням фінансового доходу в Аргентині і прибутком від обмінних операцій в 2015 р.
Внесок асоційованих компаній склав 1638 млн. євро в порівнянні з 1371 млн. євро в 2015 р.
Внесок Nissan в 2016 р. склав 1741 млн євро (1976 млн євро в 2015 р).
Внесок АВТОВАЗ в 2016 р. виявився негативним у розмірі -89 млн євро (сер. втрати в 620 млн євро в 2015 р.).
Цього покращення вдалося досягти в першу чергу за рахунок різкого скорочення збитків від зниження вартості в 2016 р. в порівнянні з 2015 р. і частково завдяки підвищенню операційної ефективності компанії. Крім того, облік збитків АВТОВАЗа в звітності по афілійованим особам в 2016 р. був обмежений сумою інвестицій по звітності Renault.
Чистий прибуток склав 3543 млн євро (+ 19,7%), а дохід за акціями Групи склав 3419 млн євро (12,57 євро на акцію в порівнянні з 10,35 євро на акцію в 2015 р., + 21,4%) .
Потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі склав 1107 млн євро з врахуванням позитивної зміни у вимогах до оборотного капіталу в розмірі 356 млн євро за аналізований період.
Чиста грошова позиція після консолідації результатів АВТОВАЗа склала 2720 млн євро (3925 млн до консолідації).
Дивіденди в розмірі 3,15 євро на акцію (2,40 євро в минулому році) будуть представлені на затвердження на наступних щорічних загальних зборах акціонерів.
АВТОВАЗ
Оскільки перша повна консолідація результатів АВТОВАЗа відбулася 28 грудня 2016 р., звіт про прибутки і збитки не був консолідованим. З іншого боку, в наших фінансових звітах наводиться консолідований бухгалтерський баланс. Вплив консолідації на чисту фінансову позицію Групи Renault був негативним у розмірі 1205 млн євро з урахуванням попереднього розрахунку ділової репутації в розмірі 1025 млн євро. Станом на 31 грудня 2016 р. ринкова вартість АВТОВАЗа була вище, ніж балансова вартість чистих активів АВТОВАЗа, включаючи ділову репутацію у фінансовій звітності Renault.
На 2017 р. запланована низка інших заходів з реструктуризації капіталу для відновлення власного капіталу АВТОВАЗа.
Керівництво АВТОВАЗа представило детальний план відновлення 16 січня 2017 р. Основними завданнями цього плану є забезпечення позитивного операційного прибутку (до обліку знецінення та витрат на реструктуризацію) в 2018 р. і вихід на прибутковий ріст надалі. Ця презентація доступна на веб-сайті: https://group.renault.com/en/finance-2/ … entations/
ПРОГНОЗ НА 2017
Очікується, що в 2017 р. світовий ринок виросте на 1,5-2%. Європейський і французький ринки мають зрости на 2%.
На світовому рівні очікується стабілізація ринків Бразилії та Росії. З іншого боку, Китай (+ 5%) і Індія (+ 8%) повинні зберегти набрані темпи зростання.
На цьому фоні з урахуванням результатів АВТОВАЗа Група Renault планує:
- збільшити виручку Групи, не враховуючи впливу АВТОВАЗа (при стабільних валютних курсах)*,
- збільшити операційний прибуток Групи в євро*,
- забезпечити позитивний потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі.
(*) в порівнянні з опублікованими результатами Групи Renault за 2016 р.
СЕРЕДНЬОСТРОКОВИЙ ПЛАН НА 2022
У 2017 р. Група Renault представить новий стратегічний план на 2017-2022 рр., який передбачає зростання виручки до 70 млрд євро (при стабільних валютних курсах) і операційної рентабельності до 7% в кінці терміну дії плану при збереженні позитивного потоку вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі.
КОНСОЛІДОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ RENAULT
(1) Податки, що відповідають визначенню податку, що стягується з оподатковуваного прибутку, відповідно до IAS 12 «Облік податків на прибуток», які раніше відображалися в звітності як операційні витрати, з 2016 р. були переведені з категорії поточних податків. Відповідним чином було змінено подання фінансової звітності за 2015 р.
ДОДАТКОВІ ВІДОМОСТІ
Консолідована фінансова звітність Групи Renault від 31 грудня 2016 р. була затверджена радою директорів 9 лютого 2017 р.
Аудитори Групи провели перевірку цієї звітності, результат якої буде незабаром опубліковано.
Фінансовий звіт з вичерпним аналізом фінансових результатів за 2016 р. доступний на сайті www.group.renault.com в рубриці «Фінанси».