ГБО, помилка P0170, паливні корекції K4M, пошук LTFT і STFT
З моменту встановлення на сервісі ГБО пару раз вилазила помилка P0170 (соотношение топливной смеси выходит за границы параметров определенных заводом) тому вирішив подивитися паливні корекції. Набравши статистику отримав розход по газу (9±0,5)л/100 км, якби я економно не їздив, при цьому по бензину розход (7±0,5)л/100 км. Тобто в теоретичні (10-15)% ніяк не вкладуюсь.
Вивчивши матчасть стосовно LTFT/STFT по відеолекціям, що тут приступив до практики.
Взяв ELM-ку, включив, вивів на Torque і.... нічого не зрозумів. LTFT завжди рівна [1.0] і ніколи не міняється, STFT трохи пригає [-0.8 +1.1]. Закривши все пішов читати документацію по системі вприску ЕБУ Valeo V.42.
Маємо наступні параметри, що відповідають за якісь там корекції:
PR138 - Коррекция состава рабочей смеси
PR139 - Адаптивная коррекция состава рабочей смеси на нагрузочных режимах
PR444 - Интегральная поправка регулирования холостого хода двигателя
PR606 - Адаптивная коррекция холостого хода
Через Pyren додатково відображається ще одна корекція:
PR137 - Коррекция рабочего состава смеси

Параметри PR444, PR606 відповідають за регулювання на холостому ходу. З ними вже мав справу, коли адаптував електронній дросель після його чистки. Параметри PR138, чомусь, завжди рівний [16]. Решта PR139, PR137 - головні претенденти на LTFT і STFT, но не зрозуміло що з них що, по яких формулах рахуються і в яких межах та одиницях виміру відображаються.
Звернувшись до першоджерела - фрацузкого мануала по сисемі вприску ситуація не прояснилась:
PR137 - відсутній.
PR138 - Correction richesse
PR139 - Adaptatif richesse fonctionnement
Далі в ход пішла тяжка артилерія DDT4ALL:


Richness adaptation factor - 0.96
Richness adaptation offset - 48 us
Richness regulation status - closed loop
Richness regulation correction - 0.99%
За допомогою Pyren згенерував PID системи вприску на свій ЕБУ:
"PR_КОРРЕКЦИЯ РАБОЧЕГО СОСТАВА СМЕСИ","PR137","222850","(1.0*((A*256+B)+65535))/98304","0","0","%","7E0"
"PR_КОРРЕКЦИЯ СОСТАВА СМЕСИ","PR138","22284E","A","0","0","","7E0"
"PR_КОРРЕКЦИЯ СОСТАВА СМЕСИ ПРИ РАБОТЕ","PR139","222873","(1.0*((A*256+B)+65535.167))/98304.251","0","0","","7E0"
По їхніх кодах, у файлах DDT4ALL, знайшов точний опис кожного з параметрів:
PR137
Код - 222850
Назва - Richness regulation correction
Коментарій - Correction de la boucle de richesse
Формула - (1.0*((A*256+B)+65535.167))/98304.251
PR138
Код - 22284E
Назва - Richness regulation status
Коментарій - Etat de la regulation de richesse
"8": "before closed loop mode",
"1": "starting mode",
"2": "open loop mode",
"4": "full load mode",
"16": "closed loop mode"
Формула - A
PR139
Код - 222873
Назва - Corrected average ALFACL for memorized fuel system diagnostic
Коментарій - ALFACL moyen corrigé pour le diagnostic du circuit d'essence
Формула - (1.0*((A*256+B)+65535.167))/98304.251
Таким чином, параметр PR138 відпав одразу, оскільки він вказує на статус поточної корекції (відкрита петля, закрита петля і т. п). Параметр PR137 це STFT, і нарешті, PR139 це LTFT. Далі, все просто, поміняв формули, шоб значення 128 відповідало умовному "0" і загнав все в Torque, попутно вивівши ще деякі параметри.
Маючи який-неякий інструмент для діагностики паливних корекцій проїхався на газу і був в шоці! Корекції LTFT/STFT завжди уходили в глибокий мінус (крайнє можливе значення 64), тоді як при русі на бензині все в ідеалі (128±5). Отже суміш на газу дуже багата що і є причиною підвищеного розходу.

От так от мені налаштували ГБО на оф сервісі BRC
Dacia Logan MCV F2 2011 1.6 16v К4М696 105 к.c. КПП JR5-350 7 місць Laureate Червоний вогоньHi-Flex ABS ЕГПР ЕПГ ЕСП ЕРД Airbag-4 кондер фаркопГБО BRC Sequent32 бак 52 лБортовий журнал
0